O goberno local segue a talar árbores urbanas. Agora liquidan a que había fronte á biblioteca municipal.
Imaxe do chopo (cun operario xa troceando as ponlas) antes da tala e da paisaxe logo da tala onde se aprecia o oco.
Na mañá de hoxe procedeuse á curta deste chopo de, alomenos, 25 anos de vida. ? certo que na primaveira a árbore desprendía unha pelusilla branca en copos pero iso non é polen aínda que pudo provocar cosquilleo no nariz ou un leve picor nos ollos no intre de pasar fronte á árbore en días determinados da primaveira. Isto non xustifica a tala, pois a pranta, que estaba fermosa, daba unha sombra no verano polas tardes ao edificio da biblioteca moi agradecida por todos.
En fin, desgrazadamente segue a práctica de talar árbores de tantos anos en Pontecesures. Cargáronse os que había na entrada da Casa do Concello e diante da entrada ao parque infantil, agora este a carón da biblioteca. Asi é como defende o goberno local o medio ambiente.
11 comentarios
francisco sanmarco · 22-12-2015 a las 23:42
Referente a o corte do chopo.
E moi facil opinar cando se vive lonxe del, non importan as personas asmaticas ou que teñan alerxia, tampouco que o centro de saude estea ao seu lado e levara tempo pedindo o seu corte, nin que todos os veciños non poideran abrir unha ventana no seu largo mes e medio de soltar pelusillas.
Tampouco importa o peligro que supoñia tanto para a biblioteca como para os tendidos de cables que pasaban polo medio das suas ramas, pois non fai moito que unha se veu ao chan.
Tamen comentar que estes arbolitos teñen un prezo de 2? mais ou menos e medran rapidisimo, para que este defensor da naturaleza os plante ao lado da sua casa, asi xa ve os beneficios que teñen, a ver canto tempo tarda en cortalos.
Saudos e moitas gracias.
Pesado · 23-12-2015 a las 12:10
Totalmente de acordo con francisco sanmarco. Non me gusta que se talen árbores porque si, pero creo que neste caso era totalmente necesario. Era unha árbore que provocaba moitas alerxias e a pelusilla que soltaba metíase na gorxa e non parabas de tusir.
Redacción · 23-12-2015 a las 12:30
La pelusa de los chopos: aunque molesta, no provoca alergias
Publicado por Marina Otero Spagnuolo
Los chopos (Populus nigra) son muy frecuentes en los parques, jardines y calles de muchas ciudades españolas. Son unos árboles de hoja caduca, altos y elegantes, que protagonizan un curioso fenómeno todos los años, a finales de la primavera, cuando desprenden una abundante pelusa blanquecina que vuela empujada por el viento para acabar depositándose en el suelo. Si bien esta pelusa puede resultar molesta a muchos urbanitas, no es causa de alergias, pues no se trata de polen, si no de un eficaz sistema de dispersión de las semillas por el aire.
El chopo, un árbol típico de las riberas fluviales
Con el nombre genérico de chopo se denomina a varias especies del género Populus. Este género comprende unas 40 especies de árboles y arbolillos de las zonas templadas y frías del Hemisferio Norte, si bien en la Península Ibérica sólo crecen de forma natural tres de ellas: el chopo o álamo negro (Populus nigra), el álamo blanco (P. alba) y el álamo temblón (P. tremula).
Tanto el chopo como el álamo blanco son propios de riberas fluviales, con suelos frescos y húmedos, mientras que el álamo temblón se cría en ubicaciones más montanas.
El chopo, un árbol con gran valor ornamental
Tanto los chopos como los álamos blancos han sido muy utilizados como especies ornamentales en caminos, carreteras, paseos y como árboles de sombra en parques y jardines.
En la Península Ibérica, además de estas dos especies autóctonas, existen diversas variedades muy extendidas, como el chopo lombardo (Populus nigra var. pyramidalis Spach), del cual existe únicamente la forma masculina, y que destaca por su porte columnar, o el Populus x canadiensis, un híbrido entre P. nigra y la especie norteamericana P. deltoides.
Además de su uso ornamental, los chopos y álamos son muy cultivados por su madera, ligera, blanda y de textura fina, de rápido crecimiento.
La pelusa del chopo: un medio de dispersión de semillas por el aire
Todas las especies ibéricas del género Populus producen semillas envueltas en un penacho de pelos blancos, si bien las más llamativas son las del chopo negro (P. nigra).
Esta pelusa blanquecina inunda calles y avenidas a finales de la primavera en aquellas ciudades en las que los chopos son utilizados como árboles ornamentales, creando un efecto singular, pues recuerda a una nevada que acaba cubriendo todo con un ligero y algodonoso manto blanco. Esta envuelta de pelos blancos constituye un singular mecanismo de reproducción por el cual las semillas del chopo son transportadas por el viento a grandes distancias, donde tendrán la oportunidad de germinar lejos de sus progenitores.
A esta estrategia de diseminación de las semillas por el aire se la conoce generalmente con el término de anemocoria.
Sólo los chopos hembra producen pelusa
El chopo es una especie dioica, lo que significa que existen pies macho y pies hembra separados. Los pies masculinos cuentan con flores masculinas, muy pequeñas y dispuestas en largos amentos colgantes. Estas flores producen el polen que habrá de fecundar a las flores femeninas que, a su vez, crecen sobre los pies hembra y tienen un aspecto muy similar a las masculinas, también dispuestas en amentos colgantes.
Tras la fecundación se forman el fruto y las semillas, que salen envueltas en un penacho de pelillos blancos que actúan como si de un paracaídas se tratara, ayudando a la semilla a dispersarse con el viento.
La pelusa del chopo no produce alergia
Puesto que se trata de semillas y no de polen, las pelusas de los chopos no producen alergias, pudiendo resultar, como mucho, molestas, al introducirse dentro de las casas o acumularse en jardines y vías públicas. En cuanto al polen, la Sociedad Española de Alergología refiere una reacción alérgica muy limitada para el de chopo.
Cómo limitar las molestias que producen las pelusas del chopo
Las pelusas de chopo resultan molestas para muchas personas, porque ensucian las calles, se cuelan en el interior de las casas y, en grandes acumulaciones, forman un material altamente inflamable que en presencia de un foco de calor puede dar lugar a un fuego.
Las leves molestias que pueden provocar estas pelusas apenas duran unas pocas semanas al final de la primavera. Para evitarlas no es necesario renunciar a los chopos como árboles ornamentales, basta escoger pies macho, que no producen semillas.
Pesado · 23-12-2015 a las 13:58
Claro, e como todas as enfermidades están estudadas e non existen enfermidades raras… Veña home.
Redacción · 23-12-2015 a las 14:49
Está claro que a árbore non ocasionaba problemas de alerxias e de feito levaba máis de 25 anos sen incidencia algunha de saúde con un paso contínuo de nenos e maiores pola zona. Tampouco había risco de caída do chopo, se algún problema presentaba algunha ponla para iso está a poda.
Pero agora, co chopo talado, non paga a pena polemizar. Perdeuse a árbore e a sombra do verano no edificio da biblioteca e arredores. O goberno local tomou a decisión de cortalo sen consultar con toda a corporación nin tampouco coa veciñanza en xeral e punto. Evidentemente a opinión expresada aquí polo veciño máis próximo pode dar unha idea do sucedido, e a composición das listas electorais das municipais de maio de 2015 tamén.
Ingelheim · 10-01-2016 a las 00:31
Redacción que esperas de este pobo!!? Se non protestaron cando se gastaron fondos FEDER (FONDOS EUROPEOS para o desarrollo rexional ) no sustento da casa dun alcalde. Van protestar pola tala descontrolada de árbores? Pensas que vai pasar ? Saudos
francisco sanmarco · 23-12-2015 a las 15:16
Moitas grazas don Luis, aclararche que eu nunca pedin a tala deste árbol, nin no concello nin en ningún lado, e non mezcles todo ca política. Como comentei antes é moi fácil opinar sin ter árboles ao lado da casa, se non outro galo cantaría, que pases un bo nadal.
Redacción · 23-12-2015 a las 16:06
O certo é que quedamos sen chopo por unha decisión política. Expostas as posicións, a prol ou en contra da curta, cada quen sacará as súas conclusións. Saúdos a todos.
manolo o do bombo · 23-12-2015 a las 18:51
E dalle Sabariz erre que erre
alusino · 24-12-2015 a las 20:16
Home, «redacción», polo que se deduce, todo o que levas escrito nesta páxina tiña relación coas listas electorais (as túas contra a outra). Ou só poden opinar de maneira obxectiva os que van nun determinado tipo de listas? anda, anda…la mari morena
Redacción · 24-12-2015 a las 20:54
Neste medio pode opinar todo o mundo. Esta entrada vai sobre a tala dun chopo para min totalmente innecesaria e inxusta. Non hai razón algunha dende o punto de vista da saúde (a pelusa do chopo non inflúe para nada nas alerxias), nin de risco de desplome por enfermidade da árbore (as imaxes da madeira son ilustrativas) que xustifique a decisión. O goberno local sen anunciar as razóns nin informar a toda a corporación cargouse a árbore sen máis. O que tanto critican agora as novas forzas emerxentes, o de «aquí mando yo» e punto.