La Iglesia aboga por mantener la placa fascista de Pontecesures.
El Arobispado sugiere que se respeten los sentimientos de las familias de las víctimas
El Arzobispado defiende que se mantenga la placa fascista que se sitúa en la entrada de la iglesia parroquial de Pontecesures. Así se lo ha comunicado al Concello en un escrito en el que explicaba la decisión al tener en cuenta los sentimientos de los vecinos que presentaron ,alegaciones ante las pretensiones de retirar el símbolo.
El BNG de Pontecesures propuso al Concello en el primer semestre del 2009 que se realizasen trámites para retirar el emblema que contiene los nombres de personas del bando nacional que murieron en la Guerra Civil. Hubo un acuerdo plenario para solicitar la retirada al Arzobispado de Santiago que pidió un plazo de exposición pública para que los familiares o personas vinculadas a los nueve fallecidos que figuran en la inscripción hiciesen las sugerencias que considerasen oportunas.
Durante un mes fueron seis los escritos que se hicieron llegar al Concello. Sumaban, en total, 59 firmas de otras tantas personas que reclamaban que la placa no fuera retirada, especialmente al alegar razones sentimentales. A favor de la eliminación del símbolo no se presentó ningún escrito.
Una vez enviadas las alegaciones al arzobispado y al párroco local, Arturo Lores Santamaría, el Vicario General sugirió al gobierno local que respetara los sentimientos de los familiares. En este comunicado se hacía referencia además a las dificultades de eliminar esta inscripción sin dañar la fachada del templo.
Exposición pública
En el próximo pleno municipal, que tendrá lugar en la Casa Consistorial el próximo día 31 de este mes, se dará cuenta del contenido de este escrito. Fuentes municipales han asegurado que el gobierno municipal evitará entrar en polémicas y que entiende también la postura de aquellos que luchan por mantener el emblema.
Se prevé convocar a los vecinos que mostraron su desacuerdo con la placa para dar a conocer el texto del Arzobispado, así como a los grupos políticos. Desde que comenzó el proceso por la retirada del símbolo el Concello anunció que el proyecto de la eliminación de la placa en la iglesia sería afrontado por el Arzobispado si lo consideraba oportuno ya que es el titular del templo y no la administración municipal.
LA VOZ DE GALICIA, 25/05/10
8 comentarios
Tachenko · 25-05-2010 a las 13:44
¿Tamén firmou a familia de Jose Antonio Primo de Rivera?
manolo o do bombo · 25-05-2010 a las 13:45
A iglesia fala moito pero a lei hai que cumplila,en todos os sitios estanos sacando,e o goberno cesureño ten medo,unha baixada de pantalóns…….
jandarola · 25-05-2010 a las 13:55
…a lei está pa cumplila…, sí sobre todo dende que a capacidade para elaborar leis está nas mans de «incompetentes», que corrixen ó día seguinte no BOE (deuda nos concellos ¡de pena!) … «a ruína dun país», éstes da «memoria histórica» e o seus bufóns «…ou tamén «os remexenamerda» …perguntade ao da instrucción «da nécora», de tanto remexer acabou pintado… de merda.
jandarola · 25-05-2010 a las 13:46
Este xornal «La Voz de Galicia», con este titular: «La Iglesia aboga por mantener la placa fascista de Pontecesures», ten un coloriño «colorado» e unha clara intención de tocar os faldóns…
Tachenko · 26-05-2010 a las 14:03
Parece que a algún deulle algo o sol cando estaba cara el….
laranxa · 27-05-2010 a las 08:55
O de «fascista» é o grupo no que»eles(os do Frente Nacional)» se encadraron,polo tanto cal é a ofensa? non sería mais ofensivo encadrarse vaixo unhas siglas cando un non se identifica con elas,como lles pasou a moitos dos caidos que morreron por seren forzados a elo?.O meu tio morreu na guerra con 18 anos,participou porque o obligaron,o seu nome aparece tamen nunha placa na igrexia dun Concello cercano a este,e a nosa familia quere que a saquen xa que non queremos ver o nome do noso tio vinculado o duns «Fascistas»
Tachenko · 27-05-2010 a las 22:12
Home, ronda a sensatez por aquí. Identificome totalmente con todo o que dis. Tiven un avó no mesmo caso, non podía ver os curas e nin o brazo armado destes, e sin embargo ala foi a pegar tiros sen saber o porqué nin contra que o carón do «exercito salvador». Xa o dixen hai tempo, si eso permanece ahí pois moi ben, pero que fagan un monolito ou algo recordando os paseados polos jefes e cuadrillas de asasinos que na nosa terra camparon as súas anchas durante e despois da guerra, claro que como dixen no seu día, non collerían nin en todas as paredes da igrexa.
Respecto o da memoria histórica, si alguen lee algo mais que «El mundo» e se informa do que opinan na maioria dos paises modernos, vería que aquí e no único sitio donde equis xente sigue querendo mirar para outro lado.
Xa o decía Dylan:
¿Cantas veces pode un home xirar a cabeza e facer que non veu nada?
Aquí moitos xa nunca a voltarón a poñer de frente.
piris · 8-06-2010 a las 13:23
Sería convinte que os máis xóvenes poidésemos saber quenes foron no noso pobo os «paseantes» e os «paseados»…pero de ámbos lados.