El tripartito necesitó el voto de calidad de la alcaldesa para aprobar los presupuestos.

Publicado por Luis Angel Sabariz Rolán en

orzam.jpg

Un Pleno extraordinario celebrado en la tarde de ayer sirvió para aprobar los presupuestos.

El tripartito de Pontecesures sacó ayer adelante los presupuestos municipales para el ejercicio 2008, aunque necesitó del voto de calidad de la alcaldesa, ya que la ausencia del concejal no adscrito Alfonso Diz ­por motivos profesionales­ dejó al gobierno y a la oposición igualados a sufragios. Las cuentas, que ascienden a 2,1 millones de euros, recibieron críticas por parte del BNG, que sostiene que se redujo el gasto social y se invirtió demasiado en fiestas y celebraciones. Además reclamó más ayudas para el Club Náutico, cuyos usuarios asistieron al Pleno.

El Pleno de los presupuestos en Pontecesures generó un intenso debate entre el gobierno tripartito y la oposición nacionalista, aunque finalmente las cuentas salieron adelante. Eso sí, la votación estuvo reñida ante la ausencia del concejal no adscrito Alfonso Diz y el tripartito tuvo que recurrir al voto de calidad de la alcaldesa, Maribel Castro.
Un nutrido grupo de usuarios del Club Náutico acudió como público para reclamar al gobierno más ayudas para la entidad. El líder del BNG, el ex alcalde Luis Álvarez Angueira, fue el encargado de poner voz a esta solicitud, ya que considera que los 6.500 euros de subvención que recogen los presupuestos son escasos. Desde el tripartito se comprometieron a estudiar un posible aumento en el futuro y acusaron al BNG de ??facer demagoxia cos nenos? al arengarlos a acudir al Pleno.

Aseguraron este año se destinan 16.000 euros a subvenciones de asociaciones culturales y deportivas, ??a maior cifra da historia de Pontecesures? y le recordaron a Angueira que durante su mandato estos colectivos ??estiveron dous anos sen recibir un peso?. ??O presuposto non dá para máis e non podemos subir as axudas a todas as asociacións?, justificó el gobierno para a continuación indicar que se acaban de invertir 4.000 euros en el mantenimiento del Club Náutico y que el Concello aportó 30.000 para la reforma de la nave de la entidad deportiva.

El BNG también se mostró crítico con el excesivo gasto en fiestas. El concejal de Facenda, el popular Jesús María Rey Beiró, indicó que nunca se habían recaudado tantos fondos para las celebraciones de la villa, gracias a las aportaciones de particulares y empresas.

Gasto social. El saneamiento fue otro de los temas que abordó el BNG, a través de José Antonio Baliñas, que considera que debería hacerse un mayor esfuerzo en este servicio básico. Además, sostuvo que se redujo el gasto social aunque sin aludir a ninguna partida en concreto.

Otro de los temas de debate, ya clásicos en los plenos de presupuestos, fueron los sueldos de la alcaldesa y del edil del PP Rafael Randulfe. El BNG se mostró crítico porque experimentaron una subida de cerca de un tres por ciento, pero los miembros del gobierno le replicaron que Álvarez Angueira ??quería poñer tres adicacións? en caso de que se mantuviese en la Alcaldía tras la elecciones municipales de mayo de 2007. Además, el no adscrito Luis Ángel Sabariz Rolán le espetó al ex regidor que ??vostede estivo cobrando unha exclusiva encuberta. Educación estívolle pagando unha sen ir a traballar?, aseguró.

DIARIO DE AROUSA, 20/09/08


43 comentarios

kung-fu_panda · 20-09-2008 a las 19:23

Ayer fui al pleno del ayuntamiento de cesures, en el club náutico me dijeron que teníamos que ir para ver si nos daban ayuda económica, que sin dinero el club tenía que cerrar. Supongo que el dinero será necesario para mantener las instalaciones la luz, la limpieza, las embarcaciones etc; para el monitor que nos enseñe, lo que no sé es si tambien el presidente cobra, entonces también hace falta dinero para él. Durante el tiempo que duró el pleno pregunté por quienes eran los señores que estaban sentados en la mesa, a alguno ya lo conocía de venir por el nautico, era el señor que tenía el camisero de color rosa, había otro que tenía un nike de color verde, estos dos se enzarzaron en una disputa que yo no entendí muy bien, bueno sí la entendí en lo que se refirió a la ayuda para nuestro club, y aún siendo yo del naútico lo que dijo el señor de verde me pareció muy bien, muy solidario y muy justo con el resto de clubes y asociaciones que hay en Cesures, que no sé cuántos pueden ser.Entiendo que hay que repartir entre todos y que nuestro club no puede ser el más beneficiado ni obtener mayor ayuda económica que los otros, por lo que escuché ya tenemos una cantidad grande, creo que seis mil quinientos euros, tampoco sé si llegan para mucho, pero al lado de las otras ayudas que oí, la nuestra es grande.La experiencia de asistir al Pleno fue muy bonita, hubo otras cosas que no entendía, hablaron del colegio de infesta de unos terrenos y de dinero que había que pagar, tambien de la toxa y de unos dineros que había que pagar, estoy pensando que los de cesures son unos derrochadores, tienen muchas cuentas pendientes. Otra cosa que nunca hice caso pero cuando salí le pregunté a mi madre fue la Galescola, y no me pareció bien tal como me lo explicó, que no sé si lo entendería bien. Que injusticia lo de las Galescolas. También habló un señor de bigote que a ese no le entendí casí nada, algo sí y fue que no nos preocuparamos que el club no iba a cerrar para mí que ese señor al final nos va a dar para ayudar al club, parecía majo.El señor de verde dijo que podía buscarnos un monitor, y que se comprometía. A ver si es verdad. También hablaron de las fiestas, que parece que en cesures van a hacer muchas fiestas, el señor de pelo blanco que estaba sentado al lado del de bigote le dijo a uno de ellos que si no sabía hacer las cuentas, a mi me dió un poco la risa. Nada más.

Tiroliro II · 20-09-2008 a las 19:41

Vergoñento o de tratar de presionar con nenos menores no concello, o bloque perde os papeis, e a angueira solo lle queda o náutico, cada día perde e perde mais votos e lle queda o edificio dos piraguistas para facer política, angueira entra e sae nesa instalacións muncipal cando lle sale dos huevos e con chave…a Sabariz pecháballe as portas do concello, por que ten chave este ex alcalde do naútico? e que temos que pagar todos os de cesures o cumbustible e a luz de xente que entra sen control aportándolle cartos a un club privado?, xa está ben de xogar a facer política cos nenos.

estudiante · 20-09-2008 a las 20:20

Hombre, qué leo aquí nesta noticia, vaia novedá. Alfonso Diz non acudiu ao pleno, pero home como non vas aos plenos, non ves que así lle quitas arjumentos ó Sabaris para atacarlle ós outros. Vaite ós plenos home, polo menos.
O concejal de Servicos Sociales non vai para defender as partidas do seu departamento.
Bueno hai que entendelo, o traballiño é o traballiño, os cartiños son os cartiños, non si Alfonsiño.

estudiante · 20-09-2008 a las 22:06

Dime unha cousa Sabariz, dixeronme que a acaldesa perdeu os papeles cando veu tanta xente no pleno. Dime, foi verdá.
Mira que levou xente ó pleno este anjeira, ti que habías de contala, contanos a todos, había máis ca que había o día que lle quitaches a exclusiva ao Anjeira ou había menos

Luis Angel Sabariz Rolán · 20-09-2008 a las 22:29

As partidas de servizos sociais están perfectamente defendidas, «estudiante». ¿Disfrutas atacando despectivamente a Alfonso Diz?. Pois alá ti.
No pleno ninguén perdeu os papeis. Cada un dixo o que lle pareceu. Non coma nos tempos do ex alcalde, que tiña o costume de quitar a palabra á primeira de cambio ós concelleiros da oposición.
Sí, houbo moita xente no pleno, fundamentalmente nenos/as do Club Náutico (penso que máis de 25).
Home na sesión de retirada da adicación exclusiva (día 13 de febreiro de 2006, as 18:00) había moitos máis maiores de idade. Pero prefiro que o contes ti «estudiante», porque penso que presenciaches esa sesión de pé, preto dunha das portas do salón de sesións (a maís próxima ó despacho da traballadora social).

Enxurro · 20-09-2008 a las 22:48

¡viva a república!, que se lle vai facer.»basta» (¿cómo che vai a chapa?). bng, cada día pintas menos, e en cesures menos que menos, ou sexa a la menos tres, según me contaron o local do pleno cheo de inocentes, cheiraba a escena Camusiana ou novela Delibesiana, ou mesmo un cadro de Paco Swarovski cando «os fusilamentos do 3 de maio» ¡que triste! o da Nova Rúa xa non hai por onde collelo, a filla de Julián, tiña moita calor, abano vai, abano ven, ¡que non habano!; o de Portas non sabe sumar, (pasalle a calquera) Suso Rey encende motores e ataca, (fichou por ferrari, ¡toma Alonso!), seique o presi da deputación vai dar máis cartos para os privilexiados ulises das naos da Cova, estupido-endo, onde se atopa o obxectivo polo que abogan os claretianos cando falan da koinós?, amigo ¿qué é eso?, seika tamén estaba «Pilló»,(empregado de Christie’s, en Porto…Bello)cun pakete de ratiboom que comprou nas Rías, a que íría?, para que levaría o ratimol?, houbo quén dixo que llo encargou Maribel, para as ratas que habitan, pululan, transitan ou turismean no edificio da casa do concello, ¡a saber!; este aspecto sanitario tamén hai que telo en conta nas partidas do orzamento, a bo seguro irá na partida fantasma a partida dos «imprevistos», nunca se sabe a cantidade de material que será preciso. ahhh! «basta», reclama mais cartos para tiros libres, ao plato.

sobreiras · 21-09-2008 a las 00:55

Moi mal Checha, Chechiña, a utilización política dos nenos nun pleno.E eso que a tí non che gustaban nada estas cousas. Non tes mando ningún, tes sorbidos os sesos.

laranxa · 21-09-2008 a las 14:02

Cando faltan argumentos de peso,alguns utilizan «utilización politica dos nenos»,os nenos son persoas que anque non poidan votar son seres que teñen dereito a coñecer o que fan os politicos e persoas encargadas de velar polos seus intereses,non son tontos por non ter voto!!!.Todos vemos como os nenos asisten a actos nos que participan politicos,visitan extraordinariamente as sesions no parlamento,inauguracions etc e a ninguen lle parece utilización politica,»de que van estos que falan de utilización dos nenos?…

manolo o do bombo · 21-09-2008 a las 15:14

seica fastidiou que foran os nenos o pleno,pois teñen tanto dereito como os mayores,dixerome que alguns xa non son tan nenos,e para que estan os politicos,si non para deixarlle un futuro mellor,o que pasa que o tripartito nono esperaba e poñerianse nervosos.¿Que cara teria a alcaldesa que sempre anda amargada?

Luis Angel Sabariz Rolán · 21-09-2008 a las 15:18

Ogallá, «laranxa», viñeran sempre moitos nenos (e maiores) ós plenos. Xa dixen na sesión que sería moi bo que estiveran cando o ex alcalde levantou a sesión sen contestar ás preguntas da oposición, cando se lle preguntou polo tema consumo imposible de gasoil, cando se lle preguntou polos SMS, cando non cumpriu os acordos plenario sobre a composición dos tribunais do obradoiro de emprego, e tantas e tantas cousas. Daquela, «laranxa», as actuacións do ex alcalde eran: 1)Abordar ós veciños que entraban no salón e decirlle «¿a que vides aquí?», 2)Avisar á policía local para que reforzase a seguridade.
O pleno do outro día foi exemplar e tódolos concelleiros poidemos intervir sen límite algún expoñendo as nosas posturas. ¡Como cambiaron os tempos «laranxa!

o chiquitas · 21-09-2008 a las 15:20

E que lle pasaba o home de cara de cona que seica estaba no pleno nervoso e darlle as mans e ela no podia amansar

manolo o do bombo · 21-09-2008 a las 21:07

Bueno sabariz unha vez mais cando non tes argumentos volvemos o mismo, cambia de tocata que esta xa esta moi vista, ¿Donde estan os cambios que ti dis ?,so faltaria que non se pudera ir os plenos incluidos os nenos,o concello non e dos politicos que mais quixera alguns caciques do tripartito.

Luis Angel Sabariz Rolán · 21-09-2008 a las 21:24

Os meus argumentos xa os detallei no pleno. Antes co ex alcalde, en moitas ocasións non podía facelo porque quitaba a palabra, non contestaba as preguntas, non viña en bastantes ocasións, poñía plenos en horas de traballo para que non asistiran os concelleiros da oposición, etc… O cambio nas sesións de agora é radical. Consulta, consulta a hemeroteca, «manolo o do bombo», e non trates de discutir obviedades.

estudiante · 21-09-2008 a las 21:48

Este Saba utiliza sempre a mesma cantinela quere aplicar a máxima que unha mentira contada mil veces acaba sendo verdade, eu non sei se son mentiras ou non, ou medias verdades ou mentiras completas, pero Saba aplica esta máxima.
Sabaris ti sigue con esta teima que che está dando moi bo resultado home. Cando tes que razonar os temas do pleno, que tanTo ti dis que buscas o debate, saes coa túa cantinela de sempre pero escpas da cuestión concreta, e mira ben que expresión utilizas na túa última entrada: «Eu os meus argumentos xa os detallei no pleno». Pero home co que che gusta a ti o debate aquí e agora vesnos con estas.
¿? verdade ou non que a partida de asuntos socias se reduco un 14 % como dixeron os do Bloque no pleno?
Ti dis no periódico Diario de Arousa que o Baliñas non especificou máis en que asunto baixou a historia. E non seríades vos os que teríades que dicir porqué baixou e en qué concretamente, porque fostes vos quenes fixechedes o presuposto, dijo eu.
Bueno o concelleiro da materia concrtea faltou por motivos persoais din os periódicos, outros din por motivos de traballo e eu digo que o tío PASA DE TODO.

estudiante · 21-09-2008 a las 21:51

Tamén dixeron que o Randulf estuvo do máis burlón e faltón que hasta lle chamaron maleducado e que ti estuveches ese día bastante correcto. Conta, conta o de Randulf.

Luis Angel Sabariz Rolán · 21-09-2008 a las 22:02

Reitero que non é o meu fuxir dos debates. As partidas de asuntos sociais están coas consignacións necesarias e non teño constancia de que ninguén quedase sen atención. Por iso lle preguntei a Baliñas onde via partidas infradotadas: ¿Na asistencia a domicilio de persoas incapacitadas e maiores? ¿Nas axudas a familias necesitadas? ¿En algún programa concreto que se está a desenvolver?. Tamén dixen que as partidas globais están en función das axudas autónomicas como o plan concertado, etc…O concelleiro nacionalista non concretou absolutamente as carencias que denunciaba. Dame a impresión de que só sumou as partidas e ocurréuselle atacar por aquí e punto.
Mira «estudiante», levo nove anos na corporación e de mentireiro sabes que non teño fama. Sábelo mellor que ninguén porque demostreicho moitas veces. Estás a facer un papel realmente triste.

estudiante · 21-09-2008 a las 22:05

Vou expresar agora a miña opinión ao asunto que reiteran aquí constantemente, Cara de Cona, Sabaris, Tiroliro e Sobreiras (unha unanimidade que por veces parece a misma persona), e refírome a que si o ex alcalde Anjeira cobraba o soldo sin ir a clase ou aljo así.
Se é así pode ser criticable no sentido que como Educación lle paga sen ir traballar ainda que a Administración tamén lle paja o sueldo ós sindicalistas liberados sen ir traballar, que tamén para min é criticable ou outros casos parecidos.
Ajora ben, no que respecta aos intereses do concello de Pontecesures a medida era estupenda porque Anjeira tiña dedicación completa, se é como dicides vos, atendía mellor ós intereses do concello e veciños, ijual que fai ajora a alcaldesa pero sin costarlle un solo euro os concello, e eso para min é moi positivo. Ajora as dedicacións costan 60.000 ? e ojalá poideran os que cobran eses 60.000 ? dedicarlle o máximo tempo o concello e que quedaran eses cartos para outras cousas.
Claro o que pasa e que estes catro personajes sejuro que querían que Anjeira estivera toda a mañán no colejio e non aparecera polo concello e así ter más desatendidos os asuntos municpales e máis cabreados ós veciños.
En resumen, que me parece moi positivo que tuvera dedicación completa e non lle costara nada o concello, no que ós intereses deste pobo se refiere.

Luis Angel Sabariz Rolán · 21-09-2008 a las 22:16

Menuda comparación, «estudiante». Os sindicalistas liberados teñen todo o dereito, por lei, a percibir os súas retribucións do posto de orixe. O que ti afirmas do ex alcalde é unha ilegalidade completa.

estudiante · 21-09-2008 a las 22:16

Mira Sabaris eu non teño que facer papel ninjún, nin triste nin alejre, eu opino aquí o que me parece e punto, se a ti che molesta e o teu problema. Pero o meu «papel» como ti dis non lle importa a ninjén e a miña opinión é únicamente miña ainda que sea intrascedente é miña.
Quen sí fai un papel triste eres tí, que tes poder político neste pobo, eres un concejal do pobo, defendes o indefendible, eres un mentireiro empedernido ainda que o disimulas moi ben (que non teñas fama non quere dicir que non utilices a mentira para a túa actuación política) te moves únicamnte, non polo interés dos veciños, senón polo odio e rencor contra Anjeira e o estás demostrando todos os días. O teu. o teu sí que é triste, moi triste, pero que lle imos facer. Cada un ten que ajuantar co seu e ti co teu tes bastante.

Luis Angel Sabariz Rolán · 21-09-2008 a las 22:22

Despois da túa intervención, «estudiante», o teu papel está a ser máis triste todavía. Cuestión de opinións. Espero que veñas ó vindeiro pleno o día 29 de setembro. Un saúdo e tranquilízate un pouco home.

Tuso · 22-09-2008 a las 10:53

Estudiante, aunque a súa opinión sexa totalmente respectable, amosa ou unha tremenda ignorancia, ou moita mala fe sobre o tema das dedicacións, (exclusivas ou non) do «ex». Repase os seus apuntes, porque é un tema que xa se tratara fai tempo.

Unha das razóns polas que no seu día se lle quitou a dedicación exclusiva a «o ex», se non recordo mal, era precisamente porque o máximo órgano de goberno do pobo consideraba que NON cumpría cas súas obrigas como alcalde.

estudiante · 22-09-2008 a las 12:59

Si non se cumpre coas obrigas Tuso o que hai que facer é unha moción de censura para que se poña outro alcalde. Se se lle quita a aljén o sueldo o motivo é outro.
¿Cal era realmente o motivo? O salario tiñao en concepto de «dedicación exclusiva», esto é, que debe dedicarlle o tempo a ser e exercer de alcalde e polo tanto non pode dedicarlle tempo ó seu traballo, e por eso se lle paja, para que atenda en exclusiva o de alcalde, non por outra cousa.
Se pode atender en exclusiva as labores de alcalde e non lle costa un euro ó concello pois estupendo. E esto é incuestionable para calquera, incluso para ti TUSO.

manolo o do bombo · 22-09-2008 a las 13:09

Vamos haber sabariz que culpa ten angueira de cobrar sin ir a traballar eso foi cousa da conselleria,a caso si a ti che din non veñas traballar que che pagamos igual irias ,votalle huevos e di a verdade xa que ti eres tan verdadeiro eperdona pola expresion que non e o meu modo de falar,penso que todos fariamos o mesmo ,que non somos parvos ,e a demais eso xa pasou a historia .¡O e que xa non tes argumentos ?

Tuso · 22-09-2008 a las 13:40

Estudiante, igual ten razón no seu razoamento de que non lle costa un euro ao concello. O problema é que eu non distingo ata ese nivel, eu o que vexo é que lle costa cartos á xente en xeral e por iso cuestiono as súas afirmacións.

Igual estamos a falar de cousas distintas. Eu vou un pouco mais alá, sen pretender persoalizar en ningunha persoa en concreto.

Se o Sr. Angueira deixou de ter a dedicación exclusiva, entendo que o correcto é que regrese ao seu posto de traballo, e lle adique menos tempo ao concello, ou que incluso renuncie ao cargo de alcalde, se xa non lle interesan as «condicións», ou non dispón de tempo para adicarlle.

Non sei que pinta unha consellería, que nada ten que ver cas alcaldías, neste tema. Se tan inxusta lles parecía a situación desta persoa, que o seu partido lle puxera un sueldo pagado POR ELES, non a costa de TODOS.

E non vou a dicir, como o Sr. Sabariz, que sería algo ilegal, porque seguro que é legal, legalisisímo, seguro. Só faltaría, menudos son os políticos (e os xunteiros) para dar cobertura legal a todas as cousas que se lles ocorren. Outra cousa é que sexa ético.

Se un señor non está dando clases, alguén ten que estar no seu lugar dándoas, e ese alguén temos que pagalo entre TODOS, non só os de Cesures ou o Concello, como dis ti, non sae gratis.

Como eu son dos que penso que non hai casos únicos, se extrapolamos este comportamento, conclúo que «o ex» non era o único que tiña estas supostas prebendas. Pois ben estudiante, TODOS pagamos as nóminas dos substitutos destes señores. Agora saque a calculadora e imaxínese o gasto que este tipo de cousas supoñen aos cartos públicos se as fan todas as consellerías. Seguramente o concello de Cesures sería un dos mais prexudicados e non un beneficiado, coma vostede afirma.

E todo iso sen entrar a considerar os criterios, ainda que todos poidamos imaxinalos, en que se basa unha consellería ou organismo público para coller de ¿asesores? a persoas que durante moitos anos non foron quen de aprobar nin as oposicións correspondentes ao posto que desempeñan, en vez de a outras que si o fixeron.

Con estes comportamentos, os partidos «progresistas» demostran que de progresistas teñen tanto como os seus «contrincantes», NADA.

Doulle a razón, estudiante, na parte que a ten, pero eu penso que con situacións como estas, pode parecer que gaña o concello, pero no fondo perdemos (casi) TODOS.

estudiante · 22-09-2008 a las 14:30

Que me di dos sindicalistas das adminsitracións públicas que están «liberados» para, en teoría, dedicarlle tempo ós asuntos sindcales do seu sindicato e que sin embargo cobran do sueldo da administración na que estaban traballando (administración local,autonómica e estatal). está regulado pola lei que así sea e sejuramento é inxusto (deberan pajarlle o soldo os sindicatos).
Por outra parte, non coñezo en profundidade a situación de Anjeira, si estaba de «Asesor», se estaba só con juardias ou se estaba «liberado totalmente» e en base a qué. Coido que para o caso é o de menos, o caso que lle podía dedicar tempo ó concello e ós veciños e que non lle costaba un peso ó concello e todo iso jracias a Sabaris ( non era o que quería pero ó final aforroulle cartos , e moitos, ó concello de Pontecesures sen merma dunha atención axeitada ao mismo).

Tuso · 22-09-2008 a las 14:59

Efectivamente, non se notou merma algunha de atención, e aforrar inda se podía aforrar mais 😉

O dos sindicatos xa é un tema para darlle de comer aparte, o seu negocio xa é así.

Saúdos.

Cara de cona · 22-09-2008 a las 19:23

Angueira asesor? de que? sobre que?…non me fagades rir…tiña un sustituto no instituto e cobraba sen aparecer por ali….cando lle quitaron a exclusiva os da corporación…a delegación do psoe, polo pacto bng-socialistas arregloulle a situación irregularmente trapicheiradas amigos….mira como o psoe defendeu a Oscar Gerpe que votou a favor de trincarlle a exclusiva..que liberación nin que carallo…todo calado e con trampa…e por enriba facendo footing…jo…jo…jo…

Cara de cona · 22-09-2008 a las 19:31

Decía Franco, el trabajo dignifica al hombre…., angueira non seguia moito esto…jo…jo…jo..

Tuso · 23-09-2008 a las 19:14

Pasando a falar do pleno en si mesmo. A miña primeira sorpresa, en principio agradable, foi a cantidade de persoas que asistiu ao pleno. Isto tornouse en desagradable cando me enterei que é a xente do náutico que está alí para ¿reivindicar?. Creo que está moi ben que os rapaces coñezan como funcionan as institucións, pero desaprobo o uso claramente partidista que se fixo da xuventude. E digo claramente, porque se ao principio tiña dúbidas, a intervención do ex-alcalde aclaroumas. As veces que o acode aos plenos, é reacio a dar explicación e a grandes parrafadas, pero o venres, así que arrancou ca defensa do náutico, non calaba nin cun quinto na boca. Alá os pais destes rapaces, e os responsables do náutico, eles sabrán o que fan ca educación dos seus fillos. Para min non é unha estratexia axeitada, e menos despois de verse ??salpicado? este club co famoso tema do gasoil.

Parece ser que os do Náutico tiñan un compromiso ca Sra. Alcaldesa, que non se cumpriu. Mal feito, as promesas son para cumprir, pero de tódolos xeitos, quen se fía hoxe en día dun político?
O ex-alcalde fixo unha defensa encarnizada do nautico, pero para o meu parecer foi un pouco elitista nos seus argumentos. Elitista, infantil e irrespetuoso para os demais colectivos, se se me permite, porque tratou de explicar ao respetable que o material de piraguismo era mais caro que un balón, cousa da que supoño todo persoa cun mínimo de uso de razón xa ten claro.

Inda que o ??beenegué? (Randulfe dixit) dicía apoiar ao resto dos deportes, e aínda a pesar de que o náutico triplicaba a que se lles concedera ao baloncesto ou ao fútbol, daban as seguintes razóns para incrementar a axuda:

-Custo do material de piraguismo (como xa dixen, obvio).
-Que os pais e directivos adiantaran cartos que pensaban recuperar cos orzamentos.
-Que achegados ao club tiñan que facer pola súa conta desprazamentos e gastos de combustible.
-Que van dando a coñecer o pobo por onde pasan (como os demais).

Vese que os do bloque solo dominan de piragüismo, porque, de toda a vida, e aínda agora, os pais dos rapaces que practican calquera outro deporte levaban, ou se turnaban para levar, aos rapaces as competicións, poñendo cartos do seu peto, e perdendo o seu tempo libre en que os nenos practicaran deporte. Tamén sempre foi habitual que os achegados aos clubs, puxeran cartos, case sempre a fondo perdido para facilitar a practica do deporte. E iso sábeno toda a xente que tivo fillos practicando deportes ou calquera outro tipo de aficións.

Co cal, para min, o único motivo e ademais evidente é que unha piragua custa mais que un balón. Pero que pasaría, esaxerando un pouco, se algún aficionados á Formula1 fan un club en Cesures. Vanlle pedir ao concello que lles faga un circuíto? Vanlle pedir que lles pague os coches? Vanlle pedir que lle pague o Concello os desprazamentos ata o circuíto de Mónaco? Entendo que non deberían.

Entendo que os cartos son os que hai, e eu creo que está claro que se un ten aficcións caras, non debe esperar a que llas paguen os demais, e non, que insolidariamente, se pidan mais cartos dun orzamento que é escaso para os demais clubes, e nulo para outro tipo de actividades que se fan no pobo. Porque a un rapaz lle saia mais barato xogar ao fútbol que remar, xa ten menos dereitos?

E digo insolidario, porque como o propio ex-alcalde dixo, o náutico ten dous vehículos, edificio en exclusiva e un investimento moi superior aos demais. Para nada é o patito feo, como nos querían facer crer.

O colmo é cando, tras insistirlle e esixirlle (cansinamente) ao grupo de goberno que se pensaran o da axudo ao náutico, sae á luz que durante os dous últimos anos de goberno do ex-alcalde o concello NON concedera subvención algunha ao náutico. As que tiña seica eran a través doutros organismos. Xa é ter un pouco de cara pedir agora o que non se daba antes.

Cando na discusión entrou o Sr. Sabariz, que se declarou tamén defensor do náutico, poucos argumentos lle quedaban coherentes ao ex-alcalde. Tras botarlle a bronca á oposición polo uso político deste tipo de colectivos, sacou a colación que excepto o baloncesto e o futbol, os demais tiñan as axudas conxeadas. Que se tiñan un local novo e exclusivo para eles, que se financiaban con cuotas, que os cartos para o monitor non llos daban porque o propio clube non quería o monitor, entre outras cousas que seguro q se me escapan. O ex-alcalde replicaba con outra frase que vai pasar a ser célebre ??Non é o mesmo dedicarse ao piragüismo que ao futbol?. Canta razón ten 😉

Vaia por diante que eu defendo o clube náutico, porque é unha actividade da que poucos pobos poden disfrutar, e é preciso facer o que faga falta para potenciala.

Eu non sei en que se basearon os do goberno para asignar as axudas aos clubes. Se alguén o sabe sería interesante coñecelo.

Tuso · 23-09-2008 a las 19:14

(e continúo)
O anterior para min foi a tónica do pleno. O grupo de goberno aproveitou a vantaxe de partida ca que contaba (facer eles o orzamento e por tanto coñecelo mellor). O ¿portavoz? da oposición facía o que podía, pero tras unhas primeiras dúbidas nas intervencións as súas bolas foron restadas con bastante contundencia. Iso si, moito facer referencia, coma sempre, a épocas anteriores, que considero que hai que ter sempre presentes, pero non tanto!. Díxose que era un orzamento continuista, debido á mala xestión do goberno anterior. Xa empeza aburrir isto. Non sei que pensará a Sra. Alcaldesa, que era parte do goberno anterior.

Bola: Saneamento, o Sr. Baliñas que non se incrementou a pesares de poñer en marcha a depuradora (dubida razoable). Resposta: A depuradora ten un consumo inda non cuantificado (así tamén fago orzamentos eu) e en espera de ver que pasa cas taxas. Insistiuse en que agora por fin funciona a depuradora e falouse das toneladas de lodos que se recolleron dende a posta en funcionamento e polo tanto se evitou que foran ao río. Instouselle ao Sr. Baliñas a que fixera a conta das que se verteran no seu mandato.

Bola: Os orzamentos chegan tarde (certo, xa estabamos fartos de atrasos). Resposta (con chulería): Batín o recor do ??beenegué? (non e menos certo que o anterior, xa nin os presentaban)

Bola: Os soldos dos da dedicación exclusiva, que soben un 3% (menos do IPC, engado eu). Resposta: Estilo ??e ti mais?, que si, pero que porque non falan tamén das do resto dos traballadores (obvio o porque, os outros non son políticos), que si o bng tiña previsto ter unha dedicación mais, que si o bng tivera unha dedicación encuberta. O de sempre, non paga a pena comentar mais, porque é difícil non entrar en temas persoais, e o tema estaba claro, si que se subiran os soldos.

Bola: Festas, grande aumento do orzamento, disparáronse porcentaxes, cifras altas. Resposta (resumindo): O concello aumentou o gasto, pero non tanto como di a oposición, que parece ser que antes tiña unha conta ??externa? ao concello onde estaban os ingresos.
Aquí tivo lugar un cruce de acusacións entre o Sr. Rey e o Sr. Baliñas acerca das aptitudes que tiñan para efectuar operacións matemáticas. Tras un primeiro parcial a favor do do bng, creo que finalmente gañou a man o Sr. Rey, que puxo contra a lona, e a piques estivo de mandar a aprender a restar, ao contrincante, entre gritos afogados de ??minte, minte?. E digo eu, señores concelleiros, se teñen problemas cas sumas e restas, saiban que hoxe en día hai uns aparatiños cuns botonciños que lles metes os números e xa lles dan o resultado

Noutro momento, xa non recordo a conta de que, nova caída na lona do Sr. Baliñas facendo referencia non sei a que cousa dos montes. Como hiena famenta saltou alguén a aclararlle que o dos montes non era competencia do concello. O ímpeto do nacionalista provocoulle este desliz que gracias a deus non tivo maiores consecuencias.

Partida de ??gastos sociais?, denuncian que baixa. O equipo de goberno intenta refuxiarse nos gastos da gardería e os do lixo (que terá que ver), rexeitando o Sr. Baliñas estas explicación. Finalmente parece que os que mandan non negan esta diminución e preguntan que partidas ou programas considera a oposición que están infradotados. Non houbo resposta do bng. Outro gol que lle menten ó bloque. Empezaba a dar a impresión de que era protestar por protestar.

A conta dos gastos sociais como xa dixen saíu o tema da gardería: Que si a consellería de turno baixou a aportación e por iso o concello ten que meter mais cartos ahí e menos en outras cousas. Di o bloque que se estiveramos no consorcio cas galescolas non pasaría eso. E ti mais, etc… Resumindo, que o concello quere respetar o contrato (herdado) ca gardería, inda que ve que non ten mais saída que ir cara a galescola, feito que consideran unha chantaxe dos nacionalistas na xunta (a min tamén me parece unha chantaxe, por moito que queiran disfrazalo).

E así a grandes rasgos transcorreu o ??extraordinario? do venres. As miñas impresións:

O equipo de goberno partía ca enorme vantaxe de coñecer os orzamentos mais en profundidade, e os buratos que intentou atacar a oposición foron bastante ben tapados polo goberno.
Pleno tras pleno, é habitual que saia a colación os comportamentos (uns dubidosamente democráticos e outros nada democráticos) dalgúns membros do goberno anterior (os bos nunca sairán). Creo que é un lastre para o bng local a permanencia nunha posición de primeira liña dalgúns deles. Gañaría mais o bloque se o estiveran representando persoas que non tiveran que ver con esa etapa. Polo menos evitarían que o actual goberno emprega a referencia continua a tempos pasados co obxecto de desacreditar as aportacións da oposición, referencia que nalgúns casos axuda a comprender a situación actual, pero noutros é un abuso e unha forma de xustificar accións ou omisións.
Inda que non é cousa miña, creo que o bloque gañaría tamén moito se contase ca participación como portavoces dalgunha das persoas que habitualmente non falan nos plenos. As poucas veces que as oín falar, din as mesmas cousas, falan mellor e nun tono mais ??amigable? e de forma mais razoada.
Centraron tanto o tema dos orzamentos no tema do náutico, que eu a impresión ca que me quedei é que rexeitaron os orzamentos só polo tema do náutico. Supoño que non sería así, pero as formas…

Luis Angel Sabariz Rolán · 23-09-2008 a las 19:55

Teño que felicitarche pola crónica e polo xuizo crítico sobre o sucedido no pleno, «Tuso». Supoño que os xuizos serán compartidos por uns e rexeitados por outros, pero ler unha opinión tan completa e razonada é moi útil para todos. Noraboa.

Palermo · 23-09-2008 a las 22:41

Coa pormenorización levada a cabo, e co luxo de detalles que acabas de vomitar, fasme ver o Pleno, «Tuso» ou o libro de actas do pleno «fala» por sí sólo, «Tuso» ou eres «Trini» ou estás sentado con ela na mesa do salón de Plenos. Veciño con este quiebro puxechesme Sherlock, ainda que sigo crendo no tranformismo Jekyll&Hyde. Saba e os seus poderes máxicos. O «Pantocrator» de Cesures, o «Non Plus Ultra», disfrazado de progre demócrata, ¡coidado! Joder coa descripción do sucedido no Pleno, Saba, mira polo teu alter-ego,ás veces traicionate e non lembra onde fala e a quén fala, ¡miedo!. A todo esto, hai tempo que non se sabe nada de clara aldán, nin da verdura.

Luis Angel Sabariz Rolán · 23-09-2008 a las 23:44

Entendo que esteas sorprendido «Palermo» dende as alturas (¡que ben oteas dende alí esta vila!)pola precisión e proliferación de datos que fai «Tuso» da sesión plenaria. A verdade é que desconcerta un pouco todo isto. ¿Que importa quen sexa? ¿Que máis da?. O comentario crítico paréceme magnífico e iso é o importante.

sobreiras · 24-09-2008 a las 09:47

Felicidades Tuso, ninguén o pedería contar mellor, nin siquiera a Secretaria. Eu que estuven alí, dou fé.

sobreiras · 24-09-2008 a las 10:31

A min o do Naútico xa me parece unha tomadura de pelo aos pais en primeiro lugar (os que os seus fillos practican outros deportes), os outro clubes e as súas directivas. Para fútbol e baloncesto 2500 euros e para o Naútico 6500. Durante o mandato do Sr. Angueira o Naútico xa semmpre recibeu máis cartos porque era o seu chiche ademais de pagárselle todas as facturas de material e sin olvidar o tema do gasoil. Sempre tuveron unha limpeza diaria pagada polo Concello.(O campo de fútbol, si había que limpiar facíanno os pais/nais. Agora teñen unhas instalacións maravillosas que pagamos TODOS, por moito que sexa unha subvención do BNG. Prescinden do monitor pagado polo Concello, o que non me gusta nada, porque supón a supresión dun posto de traballo,para que o Concello lle dé o que pagaba a este traballador a Directiva do Naútico, e eles fagan o que queiran cos cartos, porque o Naútico, señores, é unha entidade privada. ¿Porqué o señor Angueira ten chaves do Naútico como si fose o seu feudo?. Supoño que él poderá usar as instalación como calquer outra persoa cando esté aberto ó público e pagando unha cuota. Pero claro, para él non existen as leis, nunca existiron, para é todo gratis. Pois ben, no fútbol e no baloncesto hai moitísimos nenos/as os que os seus pais teñen que pagar para federalos igual que no Naútico, pero éstos non teñen unha furgoneta para levalos aos partidos, polo tanto teñen que ser os pais, directivos e monitores os que poñen os seus coches e combustible. Estes nenos do fútbol e do baloncesto tamén levan o nome de Pontecesures a donde van xogar. Igual que representan ao noso pobo os grupos Algueirada, Xarandeira, A Barcarola, os do clube de motos, os nosos atletas, etc. e que todos eles teñen a ridícula subvención de 1000 euros. Tamén lle diría ao Sr. Angueira, que efectivamente unha piragua e máis cara que un balón, pero os pais teñen que ver as súas posibilidades económicas a hora de mandar os fillos a actividades, posto que unhas resultan mais caras que outras. Non é o mesmo comprar unha pandereta que unha gaita, o que os manda a pintura sabe que ten que comprar moito material, e outro tanto pasa con danza.Todo para o peto dos pais.Nada máis, que cada un faga as súas reflexións, pero a axuda o Naútico paréceme desmesurada para un Concello coma o noso e eles aínda non están conformes que siguen presionando.E para o ano que ven pedirán máis.

Tuso · 24-09-2008 a las 11:08

Non merezo felicitacións. E en caso de recibilas teño que ser agradecido e compartilas co bloque de Cesures, que a través do nota que colgaron o domingo no seu «blog»:http://bngpontecesures.blogspot.com/2008/09/queren-afundir-o-club-nutico.html facilitoume un recordatorio dos principais puntos que se trataron e do que eles dixeron. O resto foi completalo, xa que, e agora vou ser un pouco malo 🙂 , nese blog non aparece mención algunha as respostas que lle deron no pleno a eses temas. Será que pensan que estas non son do interés dos simpatizantes? 😉

Xa en serio, non estaba contento co comentario anterior que fixen nesta entrada sobre a presunta (non vaia ser) «dedicación exclusiva», porque se saía algo do tema, e decidín compensalo falando do pleno.

*sobreiras*, está claro que a secretaria o fai moito mellor, porque eu recollo a miña impresión persoal do que se dixo, e ela na acta recolle o que realmente pasou.

laranxa · 25-09-2008 a las 13:18

O que diferencía unhas politicas de goberno doutras esta na forma de investir e o xeito de distribuir as partidas presupostarias.Esta claro que o actual goberno de pontecesures está en facer as mellores «festas da redonda»,anque esto supoña derrochar cartos que poderían investir en subencionar mais as actividades deportivas ou socioculturais¨.En tempos de crise ou con pouco presuposto,hai cousas que son mais prioritarias ca outras,pero para o actual goberno «as festas son as festas»e a conxelación de soldo de cargos publicos electos…»Iso para outros,faltaría mais»

Luis Angel Sabariz Rolán · 25-09-2008 a las 14:23

Rexeito totalmente a acusación de que se derrocharon cartos en festas, tendo en conta que a suma de recadación de particulares, de empresas e de axudas e subvencións de organismos foi a máis elevada dende sempre en Pontecesures. As festas estiveron ben, pero non se pode dicir que se estragaron cartos con algún acto fóra do normal.
Por outra banda, nos orzamentos se inclúen as maiores cifras dende sempre para as axudas directas a asociacións culturais e deportivas (16.000 ?)
En fín «laranxa»; o BNG cesureño parece que vai centrar a súa mensaxe en que todo se gasta en sueldos dos políticos e festas. Xa foi debatido o asunto no pleno e penso que eses argumentos non teñen sentido.

Tuso · 25-09-2008 a las 14:35

Entón, *laranxa*, non hai moita diferencia entre as distintas políticas de goberno (eu sempre o dixen), porque as festas poden incluirse sen problemas no apartado de actividades socioculturais, e dependendo do tipo de festexo, incluso como deportivas.

Ademais, non son actividades excluintes. Un deportista pode ir á festa, é un festeiro pode facer deporte.

estudiante · 26-09-2008 a las 00:03

Tuso, sen que persoalmente me moleste, pero xa parece o Saba, entras a por todas e contestas a todo, bueno a todo todo non, só ao que ti consideras contrario ó actual joberno, ou desjoberno como vos din os do bloque.
Feita esta observación, ti sije coleja.

Tuso · 26-09-2008 a las 10:47

Procurarei estar mais calado, e pedirche permiso antes de escribir, *estudiante*. En calquera caso, se ves que minto en algo, podes facelo saber 😉 .

No meu relato do pleno, algunha «pulla» tamén vai para ese «desjoberno» que algúns din.

estudiante · 26-09-2008 a las 12:54

Non te molestes , a min non tes que pedirme permiso, é unha observación que eu fajo, que saltas a todo como Sabaris, e sempre contra a misma tendencia.
En canto a mentiras ou non, penso que ti das opinións e, contra as opinións pódese estar de acordo ou non, e eu non estou de acordo contijo en moitas delas (na maioría) e sí en aljunhas.
Ti escribe sin pedirme permiso, xa faltaría. Outra cousa é que se te tes que por de acordo coas outras «personalidades».

Tuso · 26-09-2008 a las 14:02

Acúsasme de algo que creo que tamén fas, *estudiante*, xa que eres bastante activo nesta web e denotas tamén certa preferencia tamén na «tendencia».

E innegable (e son consciente) que teño prexuizos cara certos sectores, creados a partir de feitos e comportamentos pasados (algúns ainda persisten), e que me costa superar eses prexuizos. Inda que poida non creerse fastidiame moito ir sempre contra «a misma tendencia», xa que eu son mais de ir contra todo 😉 .

Con respecto ó da miña opinión, non teño problema en cambiala e recoñecelo se a de outro me fai ver que estou errado (ainda o agradecía). Por desgracia, pouco son os que razoan dunha forma mínimamente coherente as súas opinións. Por certo a miña ata o de agora non está acordada con ninguén, inda que o pareza 🙂 .

Deja una respuesta

Marcador de posición del avatar

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.