Los alcaldes exigen mantener el tren de cercanías
Los alcaldes de Catoira, Valga y Pontecesures se mostraron ayer en desacuerdo con los planes del Ministerio de Fomento, que pretende hacer desaparecer la actual vía férrea y, por tanto, el servicio de cercanías en estos tres municipios, una vez que entre en funcionamiento el Eje Atlántico de Alta Velocidad. Los mandatarios del Baixo Ulla se niegan a que sus vecinos se queden sin este medio de comunicación y están dispuestos a hacer un frente común para tratar de que Fomento cambie de parecer. Creen que la desaparición del tren de cercanías supondría un perjuicio para la comarca e incluso plantean ya algunas alternativas para superviviencia como el establecimiento de una línea turística.
Las pretensiones de Fomento de dejar «fuera del servicio ferroviario» la actual vía que discurre por Catoira, Valga y Pontecesures han caído como un jarro de agua fría entre los alcaldes de estos tres municipios, que consideran desacertadas las intenciones del Ministerio puesto que supondría dejar sin tren cercanías a la zona del Baixo Ulla. Por ello, los regidores ?también el de Padrón? tratarán de consensuar una postura común para hacer frente a Fomento y exigir que este servicio continúe funcionando como trazado alternativo al de la alta velocidad.
Esta reunión de alcaldes, que impulsa el Concello de Pontecesures, se celebrará en los próximos días y la regidora cesureña Maribel Castro avanza que será en ese foro en el que «decidamos las medidas a adoptar». La independiente se mostró descontenta con la posibilidad de que su localidad se quede sin tren y también sin la actual estación. «No me parece bien, por ello tenemos que hacer fuerza para tratar de que el ferrocarril permaneza porque es un medio de transporte que utilizan muchos vecinos».
La intención que es las cercanías no solo se mantengan, sino que incluso se potencien y, en este sentido, el alcalde de Valga, José María Bello Maneiro, pretende lograr que se habiliten varias paradas en su localidad ?que es cruzada de extremo a extremo por la vía férrea? porque de lo contrario, «manter o tren non sería nin viable nin beneficioso para os veciños de Valga». El mandatario popular considera que las cercanías deberían funcionar «como unha liña de autobús público», es decir, incrementando la frecuencia y también las paradas. Maneiro se muestra interesado en que perviva este medio de comunicación, y advierte que hasta que el AVE funcione en 2012 «poden pasar moitas cousas e Fomento pode mudar de opinión», ya que recuerda que en 2008 se celebran elecciones generales y podría producirse un cambio de ministra o incluso de gobierno. Por otra parte, cree acertado que se acometan ahora obras de supresión de pasos a nivel porque «se finalmente conseguimos que siga habendo tren, estes traballos de mellora da seguridade xa estarían feitos».
Precedentes en España > Finalmente, desde Catoira Alberto García ofrece una opinión muy similar y anuncia que «faremos todas as xestións posibles para que sigamos tendo tren». Recuerda que el Pleno del municipio vikingo ya solicitó en varias ocasiones que se mantuviera la vía actual para cercanías, algo que ve viable puesto que «xa se fixo en varios sitios de España». Aún así comenta que, una vez que entre en funcionamiento el AVE, éste «vai acaparar boa parte dos usuarios das cercanías, xa que terá máis velocidade», por ello propone como alternativa que se instaure, en colaboración con otras administraciones como la Diputación Provincial, un tren turístico por la actual vía puesto que «esta zona é moi interesante para os visitantes».
García tratará de recabar más información sobre los planes de Fomento en la reunión que mantendrá el día 10 con un responsable del Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF).
DIARIO DE AROUSA, O4/09/07
5 comentarios
maradona · 7-10-2007 a las 03:18
como veciño de pontecesures non entendo porque os concellos da zona queren manter ha liña do tren sabendo que non nos da case ningun servicio na zona si non todo contrario xa que nos somos un concello muy limitado territorialmente he entendo que o unico que agora mesmo nos da o tren rompeiros de cabeza cos pasos a nivel. cando no sitio da via poderiase facer unha calle tan necesaria para o desenrolo do concello. he moito peor desde logo seria que nos quedase o morto dun tren turistico solamente no veran porque enton comeriannos as silveiras asi que dende aqui espero que os nosos politicos recapaciten sen mais un saudo para todos
fousellas · 7-10-2007 a las 05:08
Estou dacordo con maradona,hai que valorar tódolos aspectos.Se vamos a quedar cun servicio de tren que vai ser insuficiente, eu a miña opinión persoal penso,que tanto a via como os terreos da renfe serían unha boa fórmula para que o noso pobo gañara en calidade de vida e dinamismo que non o coñeceria nina madre que o pariu.
Gustaríame que se reflexionaseneste punto porque sería un paso moi grande para o noso concello,mirando os pros e os contras.
Un saudo
Luis Angel Sabariz Rolán · 7-10-2007 a las 10:10
Pois eu penso que hai que tentar conservar o tren, pero que sexa de cercanías de verdade con máis paradas que as actuais e con boa frecuencia horaria. E un luxo contar coa estación no centro da vila e resulta fundamental este medio de transporte. Nun futuro máis o menos próximo, vaise facer o desvío da nacional coa construcción da variante paralela a autopista (é moi necesario), e pasarán moitos menos autobuses. ¿Nos quedamos entón sen transporte público?¿Teremos que ir en coche propio a todas partes?.
MartoV · 7-10-2007 a las 13:14
Falades de desenronlo do pueblo e intentades eliminar un transporte publico, eficaz e puntual para conectarnos coas principales cidades galegas, iso contradicese moito.Parece que imos para atrás e o único que queremos e borrarnos do mapa, ser un pobo dormitorio..
Certo é que para un maior funcionamento deberian pasar máis trens, pero estes son moi eficaces (20 mins chegase a stgo). Cunha pequena aportacion a mellorar este servicio creo que poderia ser imprescindible para o futuro e nos, os cesureños, privilexiados por telo, e ademais situado no medio do pobo.
Hai que recordar que o tren e collido por moita xente, non se pode falar sen saber (Estudantes, Universitarios, Traballadores, Rapaces, xente que vai a praia chegando a Vilagarcia en 15 mins e un largo etc.)
Paréceme de chiste o de perder o servicio do tren para facer unha rua. Seríamos un pobo dormitorio pero cunha rua máis. Poderianse facer ruas e ruas noutros lugares do pobo.
Un saúdo
fousellas · 7-10-2007 a las 16:58
Imos ver, aquí nadie fala de quitar o tren , non
nos enganemos,penso que neso todos estamos dacordo.
O que temos que valorar é que se conseguimos un ser-
vicio eficiente e suficiente en frecuencia,adiante.
Agora no caso contrario había que barallar a outra
posibilidade.
Temos que actuar neste senso todos unidos,xa que é
un asunto vital para o noso desenrrolo.