Sabariz exige que se mantenga el tren de cercanías con parada en el municipio.
Los concejales no adscritos de Pontecesures, Luis Sabariz y Alfonso Diz, presentaron una moción para su tratamiento en un Pleno en la que instan a la Corporación municipal a solicitar a las administraciones central y autonómica que mantengan el tren de cercanías.
Sabariz y Diz consideran que resultaría «inconcebible» que la comarca se quede sin este servicio de ferrocarril, ya que supondría «un golpe moi duro para o sistema de comunicación que temos e que afectaría a estudiantes, usuarios de centros hospitalarios, traballadores en xeral….». Por ello han remitido sendas cartas al presidente de la Xunta, Emilio Pérez Touriño, y la conselleira de Política Territorial, María José Caride, en las que les piden que activen todas las gestiones posibles para conseguir una línea de cercanías entre Vilagarcía y Santiago, con parada en Pontecesures.
Los dos concejales muestran su temor a que el tren de cercanías y la actual vía férrea desaparezcan una vez que entre en funcionamiento el Eje Atlántico de Alta Velocidad. Rechazan la posibilidad de que Pontecesures se quede sin este servicio y que se suprima su estación, como también podría ocurrir con las de Catoira, Padrón y A Escravitude. Esto, apuntan, «sería tremendo para toda esta comarca, que conta con servizo de ferrocarril desde sempre» y añaden que sería «moi inxusto» que la alta velocidad ocasione la pérdida del ferrocarril en villas como la cesureña, «que ten un bo número de usuarios deste servizo». Sabariz y Diz critican que «parece que en Galicia o ferrocarril só vai poder ser utilizado nas grandes cidades», y apuntan que muchos estudios concluyen que el tren es el medio de transporte del futuro «por razóns ecolóxicas, medioambientais e de seguridade».
La Xunta de Galicia anunció recientemente que iniciará negociaciones con Renfe y con el Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF) para asumir la gestión de los trenes de cercanías, pero los dos concejales de Pontecesures acojen «con preocupación que non se cita o traxecto entre Vilagarcía e Santiago». Reiteran que la línea entre la capital arousana y la ciudad compostelana es «fundamental para esta comarca» y apuntan que «incluso sería moi interesante que houbese tamén paradas no municipio de Valga». En este sentido, proponen, por ejemplo, que se establezan paradas del ferrocarril en los lugares de Vilarello o Devesa. Argumentan, asimismo, que como el ancho de vía para la alta velocidad es el mismo que para los trenes actuales, el servicio de cercanías entre Vilagarcía y Santiago, podría tener también otras paradas en varios municipios cercanos como en las zonas de Bamio u Osebe.
En su moción, Luis Sabariz y Alfonso Diz instan al Concello a solicitar al presidente de la Xunta y a la titular de la Consellería de Política Territorial que «fagan xestións encamiñadas a que haxa unha liña de cercanías entre Vilagarcía e Santiago con parada en Pontecesures e mantendo para este servizo a vía actual». También pretenden promover reuniones con representantes de los ayuntamientos de Padrón, Valga y Catoira para llegar a un acuerdo conjunto que posteriormente sería remitido a las administraciones autonómica y central.
Diputado del BNG.
En su tentativa de que esta propuesta salga adelante, los ediles no adscritos han enviado también un escrito al diputado del BNG en el Congreso, Francisco Rodríguez Sánchez, del que alaban su postura «de potenciar o ferrocarril de cercanías en Galicia e incluindo nas súas peticións o traxecto Vilagarcía-Santiago». Le piden que siga realizando gestiones para conseguir ese trayecto y dicen depositar en él su «confianza para que nos defenda e impedir dese xeito que toda esta comarca quede sen tren despois de telo perante tantos anos».
DIARIO DE AROUSA, 16/09/07
SABARIZ RECLAMA LA CREACI?N DE UN SERVICIO FERROVIARIO DE CERCANÍAS.
La llegada del Tren de Alta Velocidad puede suponer para Pontecesures, villa vinculada con el ferrocarril desde su llegada a Galicia, la desaparición de la actual vía férrea y la pérdida de este servicio. Por este motivo, el teniente de alcalde del concello cesureño, Luis Sabariz Rolán, del grupo no adscrito, presentará una moción al próximo pleno en la que se solicita a la Xunta de Galicia que haga lo posible para crear una línea de cercanías que mantenga la comunicación por tren entre los diferentes concellos de la comarca ullana con Vilagarcía y Santiago.
El edil independiente advierte en la moción que la llegada del TAV y la eliminación de la actual vía férrea sería «tremendo» para todos los municipios y emplaza a promover reuniones con los representantes de los concellos de Padrón, Catoira y Valga, afectados por la vía actual para reclamar la creación de este servicio de cercanías. «Resultaría moi inxusto que a alta velocidade ocasionase a perda do ferrocarril en vilas como Pontecesures, que teñen un bo número de usuarios deste servizo», señala el edil cesureño.
Las noticias de que la Xunta de Galicia va a iniciar contactos con Renfe y con Adif para asumir los servicios del tren de cercanías han sido acogidas con cierta preocupación en el pequeño municipio ya que «non se cita para nada o traxecto Vilagarcía de Arousa-Santiago de Compostela». Mantener el actual trazado es considerado como fundamental por Sabariz, para la comarca del Ullán, permitiendo la permanencia de la vía actual para cercanías con las actuales estaciones de Catoira, Pontecesures, Padrón y Escravitude, llegando incluso a plantearse la posibilidad de crear estaciones en Vilarello y A Devesa, lugares del municipio de Valga, en Bamio u Osebe.
«Resultaría inconcebible que toda esta comarca quede sen tren despois de telo durante tantos anos, sendo un golpe moi duro para o sistema de comunicacións que temos, que afectaría a estudantes, usuarios de centros hospitalarios e traballadores en xeral», que cada día utilizan este servicio para desplazarse a Vilagarcía o Santiago. El edil también añade a su moción que todos los estudios concluyen que el tren es el medio de transporte del futuro por razones ecológicas, medioambientales y de seguridad, «pero en Galicia semella que o ferrocarril só vai poder ser utilizado nas grandes cidades».
No es la primera vez que surge el debate sobre el futuro del ferrocarril en una villa que ha crecido en torno a las vías, que incluso atraviesan su casco urbano de lado a lado. Cuando se presentó el estudio de viabilidad del trazado del TAV, el anterior alcalde de Pontecesures, Luis Álvarez Angueira, ya manifestó que el proyecto dejaba totalmente abandonadas a este tipo de villas, reclamando que se mantuviese el actual trazado con otro tipo de servicio.
FARO DE VIGO, 16/09/07
6 comentarios
Tuso · 17-09-2007 a las 12:39
Tamén sae a nova en La Voz de Galicia:
«Cesures reclama a la Xunta que el AVE respete el tren de cercanías con Vilagarcía y Santiago»:http://lavozdegalicia.es/pontevedra/2007/09/17/0003_6148088.htm
O Rei · 17-09-2007 a las 16:47
Polo ben de todos espero que non se manteña…nas actuais condicións.
Se se quere ter un tren de cercanías que realmente funcione habería que mellorar e moito o actual. Deberían solicitar un estudo por parte de expertos no tema noutros lugares coma o Benelux, na Renania alemana ou en Estocolmo, por exemplo. Nestes lugares hai tren de cercanías que funciona realmente ben, en tódolos sentidos.
Polo tanto aquí habería que primeiro ver se é rentable, tanto para a xente coma polo impacto ambiental que ocasionaría, e logo facer un estudo entre outras cousas sobre se no trazado actual é viable ou habería que facer unha liña nova. Isto no caso de Cesures sería crucial xa que un bo tren de cercanías debe supoñer unha alta frecuancia de trens e ca liña que temos pasando polo medio do pobo……. Para todo isto habería que facer unha campaña de concienciación ou de fomento deste tipo de transporte.
De non ser así vexo que se se mantén o tren de cercanías é moi probable que, como en tantas outras cousas, se invirtan cartos, moitos cartos, en algo inútil, ó que non se lle de uso ou que simplemente permaneza coma un recordo do que puido ser e non foi.
Luis Angel Sabariz Rolán · 17-09-2007 a las 17:43
Para min, independentemente de que as vías poidan ser molestas, hai que defender o tren de cercanías. Pontecesures non pode perder este medio de transporte.
bastet · 17-09-2007 a las 21:25
O Rei, non é preciso chegar tan lonxe. Con ir ó País Vasco ou Cataluña xa é suficiente. Como en outras cousas, teñen infraestructuras un tanto mellores.
sobreiras · 17-09-2007 a las 23:18
Quero darlle as gracias a Francisco Rodríguez ainda que non creo que el lea a páxina pero penso que e o único político a quen lle preocupa o tren de cercanías, outros solo falan do AVE que solo vai servir para comunicarse entre as grandes cidades. Gracias tamen ao Sr. Sabariz e a Alfonso Diz por esa moción ao Pleno e por defender os intereses dos veciños que non temos coche e utilizamos o tren frecuentemente para ir o médico, de compras, etc. Non entendo como sendo a nosa línea férrea a mais antiga de Galicia a poden eliminar, potenciando as líneas privadas de autobuses (que por certo non funcionan moi ben, nin en horarios, nin en sevicio de calidade, paran un montón de veces e tardan moito mais que o tren que tarda 15 ou 20 minutos en chegar a Santiago sin tantas voltas). Cando os mais novos non tiñan tantos cartos para comprar coches o tren era utilizado para ir a Universidade,para ir o cine, a praia ou a traballar. Porque queremos privar a Catoira, Cesures, Padrón deste servizo bo, barato, que non contamina (xa que tanto preocupa o medioambiente). O goberno anterior non lle preocupaba este tema, dáballe igual que ca vía se fichere un sendero verde, ou tamen falaban dun tren turístico. Os turistas poden utilizar tranquilamente o tren que disfrutemos todos. Fan publicidade (o goberno central) dos transportes públicos e a nos deixannos sin tren cando nas grandes cidades amplian as líneas de metro e recuperan incluso os trolebuses.Em vez de ir pa diante vamos pa atrás.
Tuso · 18-09-2007 a las 10:30
Ahí falaches «sobreiras».
Hoxe en día, a pesar da mellora das estradas e dos vehículos tárdase moito mais en chegar a Santiago ou a Vilagarcía que antes (e inda por riba co risco de que che saquen unha «foto»). E logo ainda temos que engadirlle o tempo que se perde en atopar unha praza de aparcamento (e o seu coste).
Un bo servicio de cercanías sería desexable para todos, non so para os que non teñen coche ou carnet.