El albergue de peregrinos de Pontecesures tendrá capacidad para 50 plazas.
Con 50 plazas, un presupuesto de 360.000 euros y la posibilidad de finalizar la obra este mismo año para aprovechar la celebración del Año Santo Xacobeo (el plazo de ejecución previsto es el de seis meses), el albergue para peregrinos que pretende construir la Xunta se ha convertido en una de esas grandes actuaciones que aspira a lograr un municipio, como Pontecesures, que apenas supera los 3.000 habitantes.
Este edificio va a situarse en Infesta, y más concretamente en la calle Pousa Antelo. Es responsabilidad de la SA de Xestión do Plan Xacobeo, que ya remitió al concello el proyecto, y que reclamó la oportuna licencia municipal, por lo que de inmediato van a convocarse las comisiones corespondientes para que la Junta de Gobierno Local proceda a entregar los permisos, en cuestión de días.
Así lo explica Luis Sabariz, concejal de relaciones institucionales. Opina que «hay que acelerar al máximo los trámites, para que la obra sea ejecutada cuanto antes», y aporta una copia de la memoria del proyecto en la que se dice, por ejemplo, que «la superficie construída cerrada resultante es de 384 metros cuadrados», a lo que se suma la superficie exterior construída (correspondiente a terrazas), que es de 43,86 metros cuadrados.
El mismo proyecto aclara que «la entrada al edificio se hace bajo un porche situado frente al acceso a la parcela desde la vía pública; existe un acceso posterior desde la zona verde colindante que conecta con un área de aparcamiento de bicicletas y en el vestíbulo se dispone de una zona de espera y una cabina de recepción»
En esta misma planta va a estar la cocina, que además sirve de comedor y sala comúnm, pero también un dormitorio y un baño, ambos adaptados a personas con algún tipo de discapacidad o de movilidad reducida, además de un «dormitorio para el hospitalero» con aseo y los vestuarios y baños generales, separados por sexos.
En la planta alta del albergue está previsto habilitar cuatro módulos, cada uno de elllos con un dormitorio para seis literas.
FARO DE VIGO, 28/02/10
4 comentarios
estudiante · 28-02-2010 a las 12:47
Aragunde gestiona con la Xunta la construcción de un centro de día en San Tomé
El alcalde de Cambados, Luis Aragunde, se reunió con la conselleira de Traballo e Benestar, Beatriz Mato, quien se comprometió con el regidor a estudiar la posibilidad de que el Concello pueda disponer en un futuro de un centro de día para las personas mayores en la zona de San Tomé.Tras las explicaciones formuladas por el primer edil cambadés, la conselleira acogió con ??moi bos ollos? la propuesta realizada por el alcalde.
Diario de Arousa de hoxe
Esto é o que tiña que ter feito o tripartito. A Xunta acolleu con ??moi bos ollos? a proposta do alcalde de Cambados. Mestras o de Cesures queren facer un albergue para os peregrinos, dicindo que a Xunta xa non fai centros de día. Mentireiros.
Luis Angel Sabariz Rolán · 28-02-2010 a las 14:58
Outra vez co mesmo tema, «estudiante». Ninguén dixo que a Xunta deixe de subvencionar a construción de centros de día. O que ocorre é que hai un recorte orzamentario importante e contémplase un investimento moito menor en instalacións deste tipo. Hai concellos, máis poboados que o noso, que están á espera cos terreos xa cedidos, e co compromiso do goberno anterior da Xunta (sen asinar convenios, claro, todo de palabra). Na asemblea do Consorcio Galego de Igualdade e Benestar que tivo lugar hai un mes, plantexouse este problema e os novos xestores manifestaron que non poden cumprir, por razóns orzamentarias, os «compromisos» do bipartito, e ademais hai un debate sobre o mantemento dos centros en funcionamento.
¿Íamos esperar nós, coas vivendas dos mestres en ruínas, a que nos constuiran un centro de día, perdendo unha oportunidade histórica? ¿Cando?. Ogallá o fixeran porque temos terreos para facelo ben preto de alí. Hai que subliñar que as edificacións actuais non se aproveitarían para facer o centro. Habería que derrubar totalmente as vivendas. Economicamente non se perde nada.
Se está a plantexar un falso debate por parte da oposición nacionalista partindo dun dato totalmente falso. O goberno local anterior nin tiña convenio, nin financiamento do goberno bipartito para construir un centro de día. Tan só o Sr. Quintana dixo en Pontecesures, nun acto electoralista pouco antes das municipais, que había 200.000 euros de achega autonómica. Foi de palabra, nada consta en documento algún. E ademais, ¿Os outros 600.000, que?.
Que non veñan con historias, con anteproxectos que só foron admitidos dende o punto de vista técnico (de cartos ou financiamento, silencio total do bipartito), con buzoneos enganando á xente. Hai que dicir ben alto é claro que o concello non podía elixir entre centro de día ou albergue. Podía decidir se quería un albergue de peregrinos financiado ao 100% pola SA de Xestión do Plan Xacobeo, ou quería unhas vivendas en ruína que crean un problema de seguridade e de salubridade preto do CPI Pontecesures. Para mín non hai color. Xa está ben de manipular con este tema. ¿Fastidia o investimento?. Pois penso que é positivo para todos. Non se podía deixar pasar o sol pola porta, «estudiante». O vindeiro Ano Santo é en 2021. Analiza.
laranxa · 3-03-2010 a las 21:01
…Xa que o vindeiro Ano Santo é en 2021 e o Pisuerga pasa por Valladoliz e que os peregrinos non paran en Pontecesures …Por que non se manten a titularidade dos terreos para cousas mais utiles e de disfrute dos veciños de Pontecesures?…
Luis Angel Sabariz Rolán · 3-03-2010 a las 22:03
Outra vez non, «laranxa». Non imos a explicar sempre o mesmo. A decisión do albergue está tomada, penso que vai quedar moi ben e que a instalación e beneficiosa para esta vila. ¿Que ti pensas o contrario?. Pois hai que respectalo. Dende logo a decisión tómase coa mellor intención, por suposto.